Wallball in Witmarsum

Samen met enkele enthousiastelingen zijn we er in geslaagd om een Wallball muur in de gymzaal in Witmarsum te realiseren.

De realisatie is mede mogelijk gemaakt door giften van de gemeente Súdwest Fryslân, Sportdorp Witmarsum, Stichting Witmarsum 2018, Stichting tot Nut, Stichting Haye Rijpmafonds, Rabobank en vele uren vrijwilligerswerk.

Wat is Wallball?

Wallball is op zijn simpelst gezegd squash op een baan met alleen een frontmuur, waarbij de bal in plaats van met een racket met de hand of de vuist wordt geslagen. Het kan één-tegen-één of twee-tegen-twee worden gespeeld.

Zelf kennismaken met Wallball

Nu de muur er staat willen we beginnen met het geven van “clinics/trainingen”. Zo kan iedereen op een leuke manier kennis maken met Wallball. Een clinic bestaat uit de volgende onderdelen: basistechnieken, (internationale)spelregels en afsluitend een partij.

Wanneer?

De clinics voor senioren worden gegeven op maandagavond van 20.30 tot 22.00 uur.

De clinics voor jeugd zijn in eerste instantie donderdag en vrijdag van 17:00 uur tot 18:00 uur. Jeugd vanaf 10 jaar of na één jaar kaatsen met een echte bal is van harte welkom om deel te nemen.

Mogelijk dat er op basis van animo van de deelnemers en beschikbaarheid van de gymzaal hier nog andere dagen en tijdstippen bij komen.

Voor wie?

Iedereen die in of rondom het dorp woont en belangstelling heeft kan zich aanmelden per mail via wallballwitmarsum@gmail.com.

Geef bij het opgeven aan welke dag (en tijdstip) jouw voorkeur heeft. Je ontvangt van ons zo spoedig mogelijk een reactie met bevestiging (inclusief de datum) wanneer je wordt verwacht voor de clinic. In verband met de beperkte zaalgrootte kunnen er per clinic maximaal 10 personen meedoen.

Je hoeft niet per sé lid te zijn van de kaatsvereniging Pim Mulier.

Iedereen is van harte welkom om deel te nemen! Mocht jouw vader| moeder | broer | zus | buurman/-vrouw | vriend of vriendin belangstelling hebben, dan is hij/zij van harte welkom. Het enige wat je moet doen is aanmelden via de wallballwitmarsum@gmail.com.

Er zijn geen kosten verbonden aan het volgen van een eerste clinic.

Vervolg Wallball

Tijdens de clinic ontvang je meer informatie over het vervolgtraject van Wallball in Witmarsum. Mocht je na de clinic geïnteresseerd zijn om meer te doen met Wallball, maak dan jouw interesse kenbaar bij de trainer.

Eigen Risico

Meedoen met Wallball is op eigen risico!

Mocht je nog vragen hebben, dan kun je contact opnemen met een van de bestuursleden.

Op de website van de KNKB of Onewallball vind je meer informatie (en bewegende beelden) over Wallball