Witmarsum in de ban van het kaatsen

De Wytmarsumer Merke vindt dit jaar plaats van vrijdag 5 augustus tot en met maandag 8 augustus 2016. Het kaatsen vormt een belangrijk onderdeel van het jaarlijkse dorpsfeest. Op vrijdag 5 augustus 2016 organiseert de jeugdcommissie een ledenpartij voor de jeugdleden. De jeugd begint om 12:00 uur. Zaterdag 6 augustus 2016 staat de Pier Elgersma partij op het programma. Het betreft een KNKB jongenspartij voor afdeling en opstap. De wedstrijd begint om 10.00 uur. Een van de hoogtepunten tijdens de merke is de Haye Rijpmapartij op zondag 7 augustus 2016 om 11.00 uur. Voor de eerste en tweede prijswinnaars zijn er fraaie ereprijzen, mogelijk gemaakt door de freonen van Pim. Voorafgaande aan de hoofdklassepartij organiseert het bestuur van het Haye Rijpma fonds in de feesttent weer een gezellige ochtend voor de donateurs. De Merke wordt traditioneel afgesloten met de Ulbe Hiemstra ledenpartij voor junioren en senioren. Deelnemers moeten vroeg uit bed want de kaatsers worden ’s morgens om 10.00 uur al op het veld verwacht. Volop kaatsen dus tijdens de merke. Aan het programma zal het niet liggen. Nu nog mooi weer en dan wordt de Merke ongetwijfeld weer een boppeslach.

prijs Haye Rijpma

Eretekens 1e en 2e prijswinnaars Haye Rijpmapartij, aangeboden door “freonen fan Pim”

Ulbe Hiemstra partij voor de jeugd

Pier Elgersma – partij – KNKB jongens afdeling met D.E.L + herkansing afdeling